Menu

U13 ubesejret..

image
Jonas Fuglsang
24. maj 2026 kl. 19:48
Dommeren blæser i fløjten. Det er mandag, klokken er 18.00 og AFC's U13 er klar til kamp på kunsten i Nr. Aaby.
Med humørsyge regnskyer som tilskuer, kan vi da lige så godt være ærlige at sige, at det ikke er en kamp til historiebøgerne. Hvor vi i vores hidtil spillede kampe, med rette har kunne kalde os det dominerende hold, må vi erkende at vi ikke helt ramte det niveau mod Nr. Aaby; som også skal krediteres for det faktum.
En kamp hvor begge holdet tog føring, og begge med prompte smed den væk igen. Frem og tilbage, chancer i begge ender til mere, men konklusionen er sæsonen fjerde point-deling til samlingen. 3-3 stod der på tavlen, da dommeren blæste i fløjten for sidste gang.
Kampen er sat i gang, og vi er elendige. Nr. Aaby løber os om ende, og vi er nummer to på alle parametre. De bryder vores kæder, og vi ser kun deres rygnumre. Uskarphed fra dem, og fint keeper spil fra os, sikre at vi ikke kommer bagud. En taktisk omrokering, og vi får skyllede elendigheden væk. Nu er det vores tur til at lægge pres på dem. Vi finder pladsen bag deres midtbane, og kommer til flere gode situationer. Desværre sider den sidste aflevering ikke hvor den skal, og det hele løber lidt ud i sandet for os. Det er langskud vi må ty vores håb til, og minsandten om kuglen ikke finder vej til netmaskerne. Vores angriber modtager bolden, ligger den fint af til vores fremstormende midtbanespiller, som køligt placerer bolden ved roden af højre stolpe. 1-0 til os.
Elendigheden vender tilbage. Nr. Aaby spiller på fart og dybe løb, og vi gør det for let for dem. Vi kan ikke spille os ud, vi kan ikke følge med dem og de vinder alle deres individuelle dueller. Inden pausefløjtet lyder, formår de at gøre den til både 1-1 og 2-1.
En kort pause og en lille peptalk senere, og depechen er igen i vores hænder. Vi sidder tættere på dem, og får lukkede deres kontraer ned. Igen er det bolden gennem midten, op til vores angriber, som skaber de helt store chancer. Han modtager den, vender og får bolden med en i feltet og er klar til afslutning. I et desperat forsøg på at få bolden væk, er det en Nr. Aaby fod som prikker den ind bag egen målmand. Og det siger vi tak for. 2-2. Det er vores bedste periode i kampen, og det får vi udnyttet. Endnu et langskud, og vi er foran 2-3.
Herfra og til kampens ende, er det dog det vilde vesten. Vi taber kontrollen, og Nr. Aaby løber igen fra os, men efterlader denne gang masser af plads bag dem. Begge hold kunne se skud prelle af på undersiden af overliggeren, men det er desværre hjemmeholdet, der får scoret kampens sidste mål i de døende minutter til 3-3; en kedelig tendens for vores sæson.
Alt i alt, selvom spillet ikke sad lige i skabet, blev der kæmpet for sagen. Vi kommer bagud, men ender med at tage føring. Det tyder på vilje og mod, og det kan vi lide at se.
Selvom vi ikke holder hele vejen hjem, er et point trods alt stadig et point, og vores stime som ubesejrede forsætter. Som puljens eneste.
Det er nu ikke så ringe endda.
Luk